Afspraken rond medische vragen, uitslagen onderzoeken, attesten, voorschriften

Telefonisch antwoorden op een medische vraag zonder de patiënt gezien en onderzocht te hebben, is heel moeilijk. Hetzelfde geldt voor de bespreking van een uitgevoerd onderzoek ( bv. bloedname, radiologisch onderzoek,… ). Daarnaast is het erg storend voor patiënt en arts, wanneer een raadpleging onderbroken wordt door een telefonische vraag van een andere patiënt.

Om medische informatie te verkrijgen, vragen we je om een afspraak te maken bij de betreffende arts, of eventueel jouw huisarts. Hetzelfde geldt voor het opmaken van medische voorschriften of attesten, ook hiervoor dien je op raadpleging te komen. De verslagen van jouw raadplegingen en resultaten van onderzoeken uitgevoerd in MCH zijn ook online beschikbaar via de app van Mynexuzhealth.

Doordat MCH 'van, voor en door huisartsen' is, staat de huisarts er nooit alleen voor. De MCH-community komt fysiek samen, zoals op de nascholingen en de klinische navormingsavonden. MCH-leden kunnen zelf de koers van MCH mee bepalen en kiezen voor projecten waarin ze willen investeren en een meerwaarde zien.

Door het systeem van door- en terugverwijzing creëren we een nauwe samenwerking tussen huisarts, patiënt en arts-specialist. Dit is een essentieel onderdeel van onze duurzame zorgverlening.