Afspraken rond medische vragen, uitslagen onderzoeken, attesten, voorschriften

Telefonisch antwoorden op een medische vraag zonder de patiënt gezien en onderzocht te hebben, is heel moeilijk. Hetzelfde geldt voor de bespreking van een uitgevoerd onderzoek ( bv. bloedname, radiologisch onderzoek,… ). Daarnaast is het erg storend voor patiënt en arts, wanneer een raadpleging onderbroken wordt door een telefonische vraag van een andere patiënt.

Om medische informatie te verkrijgen, vragen we je om een afspraak te maken bij de betreffende arts, of eventueel jouw huisarts. Hetzelfde geldt voor het opmaken van medische voorschriften of attesten, ook hiervoor dien je op raadpleging te komen. De verslagen van jouw raadplegingen en resultaten van onderzoeken uitgevoerd in MCH zijn ook online beschikbaar via de app van Mynexuzhealth.

In 2024 hebben we onze poliklinieken versterkt door nieuwe (para-)medische disciplines toe te voegen aan het zorgaanbod en multidisciplinaire samenwerking te bevorderen. Deze uitbreiding stelt ons in staat om patiënten nog gerichter en vollediger te ondersteunen, met nauwe terugkoppeling naar huisartsen. Door voortdurend te innoveren en samen te werken, blijven we de kwaliteit van onze zorg verbeteren en spelen we in op de veranderende behoeften van onze patiënten.