Afspraken rond medische vragen, uitslagen onderzoeken, attesten, voorschriften

Telefonisch antwoorden op een medische vraag zonder de patiënt gezien en onderzocht te hebben, is heel moeilijk. Hetzelfde geldt voor de bespreking van een uitgevoerd onderzoek ( bv. bloedname, radiologisch onderzoek,… ). Daarnaast is het erg storend voor patiënt en arts, wanneer een raadpleging onderbroken wordt door een telefonische vraag van een andere patiënt.

Om medische informatie te verkrijgen, vragen we je om een afspraak te maken bij de betreffende arts, of eventueel jouw huisarts. Hetzelfde geldt voor het opmaken van medische voorschriften of attesten, ook hiervoor dien je op raadpleging te komen. De verslagen van jouw raadplegingen en resultaten van onderzoeken uitgevoerd in MCH zijn ook online beschikbaar via de app van Mynexuzhealth.

Mogelijks kreeg je van ons recent een factuur en/of creditnota en een getuigschrift toegestuurd over de prestaties van januari.

Je ontving dit schrijven omdat we verplicht zijn deze documenten op te sturen wegens de prijsindexatie 2021.

Het is onnodig het bijgevoegde getuigschrift aan jouw mutualiteit te overhandigen aangezien zij deze prestatie geen twee keer vergoeden. De ontvangen creditnota en nieuwe factuur mag je bewaren voor jouw klassement, je hoeft er verder niets mee te doen.

Wij verwachten enkel de betaling van de oorspronkelijke ontvangen factuur, jou toegezonden met verzenddatum 20.02.2021.

Mogen wij je vriendelijk vragen om voor eventuele bijkomende inlichtingen een e-mail te sturen naar Invoice@mchinfo.be.