Afspraken rond medische vragen, uitslagen onderzoeken, attesten, voorschriften

Telefonisch antwoorden op een medische vraag zonder de patiënt gezien en onderzocht te hebben, is heel moeilijk. Hetzelfde geldt voor de bespreking van een uitgevoerd onderzoek ( bv. bloedname, radiologisch onderzoek,… ). Daarnaast is het erg storend voor patiënt en arts, wanneer een raadpleging onderbroken wordt door een telefonische vraag van een andere patiënt.

Om medische informatie te verkrijgen, vragen we je om een afspraak te maken bij de betreffende arts, of eventueel jouw huisarts. Hetzelfde geldt voor het opmaken van medische voorschriften of attesten, ook hiervoor dien je op raadpleging te komen. De verslagen van jouw raadplegingen en resultaten van onderzoeken uitgevoerd in MCH zijn ook online beschikbaar via de app van Mynexuzhealth.

Bij MCH vertrekken we vanuit het principe ‘de juiste zorg op de juiste plaats’. In een context van beperkte middelen, vormt het garanderen van de betaalbare en toegankelijke zorg een belangrijke uitdaging.

Huisartsen verwijzen jou met de juiste informatie door naar onze arts-specialisten, die op hun beurt snel en efficiënt terugkoppelen richting huisarts. Een interactieve opvolging van jouw patiëntendossier, waarbij je steeds en op het juiste moment bij de juiste arts-specialist terecht komt. Zo vermijden we overconsumptie in de zorg.

Bovendien werkt het MCH-labo steeds aan geconventioneerde tarieven en worden er geen supplementen aangerekend.