Afspraken rond medische vragen, uitslagen onderzoeken, attesten, voorschriften

Telefonisch antwoorden op een medische vraag zonder de patiënt gezien en onderzocht te hebben, is heel moeilijk. Hetzelfde geldt voor de bespreking van een uitgevoerd onderzoek ( bv. bloedname, radiologisch onderzoek,… ). Daarnaast is het erg storend voor patiënt en arts, wanneer een raadpleging onderbroken wordt door een telefonische vraag van een andere patiënt.

Om medische informatie te verkrijgen, vragen we je om een afspraak te maken bij de betreffende arts, of eventueel jouw huisarts. Hetzelfde geldt voor het opmaken van medische voorschriften of attesten, ook hiervoor dien je op raadpleging te komen. De verslagen van jouw raadplegingen en resultaten van onderzoeken uitgevoerd in MCH zijn ook online beschikbaar via de app van Mynexuzhealth.

Oncologische patiënten kunnen in MCH Leuven en MCH Wezembeek-Oppem terecht voor gespecialiseerde zorg rond hun poortkatheter. Dit is een belangrijke stap vooruit in de toegankelijkheid en het comfort van patiënten die een langdurige behandeling ondergaan.

Dankzij deze uitbreiding hoeven patiënten minder vaak naar het ziekenhuis en kunnen ze dichter bij huis terecht voor:

  • Spoeling en onderhoud van de poortkatheter
  • Chemo-afkoppeling in een vertrouwde omgeving
  • Bloedafname via de poortkatheter, zonder extra prikken

Bij eventuele problemen met de poortkatheter verwijzen we patiënten door naar hun behandelende arts voor verdere opvolging.

Met deze dienstverlening willen we de zorg voor oncologische patiënten optimaliseren en hen meer gemak bieden in hun behandeltraject. Huisartsen kunnen hun patiënten doorverwijzen naar één van onze poliklinieken.