Afspraken rond medische vragen, uitslagen onderzoeken, attesten, voorschriften

Telefonisch antwoorden op een medische vraag zonder de patiënt gezien en onderzocht te hebben, is heel moeilijk. Hetzelfde geldt voor de bespreking van een uitgevoerd onderzoek ( bv. bloedname, radiologisch onderzoek,… ). Daarnaast is het erg storend voor patiënt en arts, wanneer een raadpleging onderbroken wordt door een telefonische vraag van een andere patiënt.

Om medische informatie te verkrijgen, vragen we je om een afspraak te maken bij de betreffende arts, of eventueel jouw huisarts. Hetzelfde geldt voor het opmaken van medische voorschriften of attesten, ook hiervoor dien je op raadpleging te komen. De verslagen van jouw raadplegingen en resultaten van onderzoeken uitgevoerd in MCH zijn ook online beschikbaar via de app van Mynexuzhealth.

We hebben ons verouderde radiologie-informatiesysteem succesvol gemigreerd naar RIS 2.0 binnen NexuzHealth. Het nieuwe systeem zorgt voor vlotter agendabeheer, optimalisatie van de patiëntenflow en de mogelijkheid voor arts-specialisten om digitale aanvraagbonnen aan te maken.

Wij hebben opnieuw een stap gezet in de verdere integratie van ons elektronisch patiëntendossier door samen met onze partner Nexuzhealth en ons eigen radiologie- en informaticateam het verouderde RIS systeem te migreren naar RIS 2.0. In oktober is het nieuwe RIS succesvol live gegaan. Het Radiologie Informatie Systeem, afgekort RIS, is een systeem dat alle patiëntgebonden informatie van een afdeling radiologie beheert.

Het nieuwe systeem zorgt voor vlotter agendabeheer, optimalisatie van de patiëntenflow en de mogelijkheid voor arts-specialisten om digitale aanvraagbonnen aan te maken.