Afspraken rond medische vragen, uitslagen onderzoeken, attesten, voorschriften

Telefonisch antwoorden op een medische vraag zonder de patiënt gezien en onderzocht te hebben, is heel moeilijk. Hetzelfde geldt voor de bespreking van een uitgevoerd onderzoek ( bv. bloedname, radiologisch onderzoek,… ). Daarnaast is het erg storend voor patiënt en arts, wanneer een raadpleging onderbroken wordt door een telefonische vraag van een andere patiënt.

Om medische informatie te verkrijgen, vragen we je om een afspraak te maken bij de betreffende arts, of eventueel jouw huisarts. Hetzelfde geldt voor het opmaken van medische voorschriften of attesten, ook hiervoor dien je op raadpleging te komen. De verslagen van jouw raadplegingen en resultaten van onderzoeken uitgevoerd in MCH zijn ook online beschikbaar via de app van Mynexuzhealth.

HOE CUSTOMER DELIGHT DE PATIENT- EN HUISARTSENERVARING TRANSFORMEERT

Bij MCH streven we niet alleen naar klanttevredenheid, maar ook naar Customer Delight. Door de verwachtingen van onze patiënten en huisartsen te overtreffen, zorgen we ervoor dat de best mogelijke zorg kan ervaren worden en dat een bezoek aan MCH of een contact met MCH een buitengewone beleving wordt. Onze medewerkers zelf gaan toegewijd aan de slag om ‘Customer Delight’ te creëren.

Klantgerichtheid is één van de kernwaarden van onze organisatie. Het is de fundering waarop wij onze dienstverlening aanbieden en uitbouwen. We streven ernaar onze medewerkers volledig onder te dompelen in deze nieuwe benadering via de 'Customer Delight' training, zodat we huisartsen en patiënten een buitengewone beleving kunnen bieden tijdens hun contact met onze organisatie.

In het najaar van 2023 lanceerden we een bevraging onder onze patiënten en samenwerkende huisartsen. We polsten naar de tevredenheid en de belangrijkheid van onze bedrijfstakken en diensten aan de hand van een aantal stellingen. De werking van onze diensten en onze organisatie in het algemeen behaalde een zeer mooie tevredenheidsscore. De stellingen die door respondenten als belangrijk werden ervaren, maar minder goed scoorden op tevredenheid, grepen we aan als kansen om projecten rond uit te werken.

Onze medewerkers binnen de werkgroep Customer Delight zijn de drijvende kracht achter de projecten. Met hun creativiteit en gedrevenheid zullen projecten zoals ‘Een kindvriendelijk MCH‘ en ‘Heldere signalisatie in onze poliklinieken’ in de komende periode verder uitgerold worden.