Afspraken rond medische vragen, uitslagen onderzoeken, attesten, voorschriften

Telefonisch antwoorden op een medische vraag zonder de patiënt gezien en onderzocht te hebben, is heel moeilijk. Hetzelfde geldt voor de bespreking van een uitgevoerd onderzoek ( bv. bloedname, radiologisch onderzoek,… ). Daarnaast is het erg storend voor patiënt en arts, wanneer een raadpleging onderbroken wordt door een telefonische vraag van een andere patiënt.

Om medische informatie te verkrijgen, vragen we je om een afspraak te maken bij de betreffende arts, of eventueel jouw huisarts. Hetzelfde geldt voor het opmaken van medische voorschriften of attesten, ook hiervoor dien je op raadpleging te komen. De verslagen van jouw raadplegingen en resultaten van onderzoeken uitgevoerd in MCH zijn ook online beschikbaar via de app van Mynexuzhealth.

HET WELZIJN VAN ONZE MEDEWERKERS VOOROP

Een gezonde en positieve werkomgeving bevordert de productiviteit en motivatie van medewerkers én draagt bij aan het succes van een organisatie. Het is belangrijk dat de medewerkers zich goed voelen op de werkplek. Met een jaarlijks welzijnsplan dat uitgerold wordt door een interne werkgroep bevorderen we mentale en fysieke gezondheid, verbinding en ontspanning.

Het welzijnsthema viel onder de brede noemer van ‘Welzijn en zelfzorg’. De interne werkgroep zorgde voor verschillende initiatieven en activiteiten die het welzijn bevorderden op basis van zes pijlers:

  1. Gezonde levensstijl
  2. Mentale veerkracht
  3. Sterke werkrelaties
  4. Stimulerende werkomgeving en cultuur
  5. Bewust en mensgericht leiderschap
  6. Talenten en competenties

Deze pijlers werden ondersteund door diverse activiteiten, zoals workshops over hartcoherentie, slaap en gezonde voeding, beweging tijdens de middagpauze, sociale evenementen zoals MCH-zingt, een spelletjesavond en Secret Santa.