Afspraken rond medische vragen, uitslagen onderzoeken, attesten, voorschriften

Telefonisch antwoorden op een medische vraag zonder de patiënt gezien en onderzocht te hebben, is heel moeilijk. Hetzelfde geldt voor de bespreking van een uitgevoerd onderzoek ( bv. bloedname, radiologisch onderzoek,… ). Daarnaast is het erg storend voor patiënt en arts, wanneer een raadpleging onderbroken wordt door een telefonische vraag van een andere patiënt.

Om medische informatie te verkrijgen, vragen we je om een afspraak te maken bij de betreffende arts, of eventueel jouw huisarts. Hetzelfde geldt voor het opmaken van medische voorschriften of attesten, ook hiervoor dien je op raadpleging te komen. De verslagen van jouw raadplegingen en resultaten van onderzoeken uitgevoerd in MCH zijn ook online beschikbaar via de app van Mynexuzhealth.

GOED BEGONNEN IS HALF GEWONNEN: DE MCH-STARTERSDAG

Het onthaal van een nieuwe medewerker vormt de eerste kennismaking met de organisatie en legt de basis voor de gehele ervaring binnen het bedrijf. Het is dan ook geen verrassing dat de effectiviteit van dit onthaalbeleid en de manier waarop het wordt toegepast, het verschil kan maken tussen een succesvolle match en een gemiste kans voor beide partijen. In het kader
van een ‘goed onthaalbeleid’ organiseerden we in september onze allereerste ‘startersdag’. Daarnaast ontwikkelden we ook een onthaalbrochure om onze nieuwe medewerkers in te wijden in de werking van onze organisatie.

We verwelkomden 12 nieuwe medewerkers op onze startersdag. Tijdens deze dag maakten we hen vertrouwd met de globale doelstelling van onze MCH-werking, stelden enkele ondersteunende diensten zich voor en maakten we afspraken om op een fijne manier samen te werken. Ze sloten de dag af door hun ervaringen over de periode van onboarding met elkaar te delen. Op die manier kregen we uit eerste hand feedback over het verloop van dit proces. De ervaringen van onze nieuwe medewerkers dragen op die manier bij aan de verbetering van onze werking.

Met de nieuwe onthaalbrochure maken we nieuwe medewerkers wegwijs in onze organisatie. Hierin vinden ze tips en handvaten om hun start in onze organisatie vlot te laten verlopen.