Afspraken rond medische vragen, uitslagen onderzoeken, attesten, voorschriften

Telefonisch antwoorden op een medische vraag zonder de patiënt gezien en onderzocht te hebben, is heel moeilijk. Hetzelfde geldt voor de bespreking van een uitgevoerd onderzoek ( bv. bloedname, radiologisch onderzoek,… ). Daarnaast is het erg storend voor patiënt en arts, wanneer een raadpleging onderbroken wordt door een telefonische vraag van een andere patiënt.

Om medische informatie te verkrijgen, vragen we je om een afspraak te maken bij de betreffende arts, of eventueel jouw huisarts. Hetzelfde geldt voor het opmaken van medische voorschriften of attesten, ook hiervoor dien je op raadpleging te komen. De verslagen van jouw raadplegingen en resultaten van onderzoeken uitgevoerd in MCH zijn ook online beschikbaar via de app van Mynexuzhealth.

VLOTTE TOEGANG TOT BETAALBARE ZORG

Met de uitbreiding van de derdebetalersregeling zorgen we ervoor dat de mutualiteit rechtstreeks tussenkomt voor de medische kost en dat de patiënt enkel het persoonlijk aandeel betaalt. In de polikliniek passen we deze regeling automatisch toe. Deze regeling is vooral bedoeld om er voor te zorgen dat iedereen toegang heeft tot goede zorg, ongeacht de financiële situatie.

In het labo werken we enkel met geconventioneerde biologen. Hiermee houden we ons strikt aan de RIZIV-tarieven en rekenen we dus geen supplementen of administratieve kosten aan. Dit houdt in dat voor terugbetaalbare testen enkel het RIZIV-tarief wordt gehanteerd en er geen supplementen of andere administratieve kosten aan de patiënt worden doorgerekend.